torsdag 3. mai 2012

Trole Mięso

Z regóły nie udzielam się publicznie. Jakoś podświadomie, czy może w wyniku wychowania nie uważam za rozsądne eksponowanie się imieniem i nazwiskiem, jeżeli na prawdę nie ma takiej potrzeby. Ten blog jest właściwie dobrym tego przykładem. Niby publikuję tu moje przemyślenia, czy rzeczy o których nie chciałbym zapomnieć, ale robię to ostrożnie, 'po cichutku' ;)

Dla tego też zignorowałem propozycję Sylwii, aby wziąć udział w jej projekcie uczczenia 3 maja - w momencie, kiedy zaczynała nad nim pracować. Wzięła mnię jednak z zaskoczenia we wtorek, kiedy o przypomniała o projekcie prosząc o pomoc w realizacji ostatniego, brakującego elementu. Chodziło o zrobienie zdjęcia, na którym będzie Polak mieszkający teraz poza granicami kraju, oraz jedno ze słów preambuły obecnej konstytucji. Brakującym słowem było "Rzeczypospolitej". Pod wpływem impulsu zgłosiłem się na ochotnika. Okazało się, że nie byłem pierwszy, ale na wszelki wypadek Sylwia poprosiła mnie o podesłanie mojego zdjęcia - jeżeli nadal mam ochotę je zrobić. Nadal ochotę miałem, przemeblowałem pół pokoju, strzeliłem fotkę, dodałem moje słowo i przesłałem rezultat Sylwii. Przysporzyłem jej tym samym małego dylematu, bo dostała już zdjęcie od osoby, która zgłosiła się przede mną, ale moje dość jej się spodobało. Stanęło na tym, że dla wykorzystania mojej fotki projekt został wzbogacony o element '0' - ilustrację do słowa "Preambuła". Przeredagowałem napis i oto efekt:

Przyznam, że całkiem jestem z tego zdjęcia zadowolony. Udało mi się w nim zapiąć całkiem zgrabną symbolikę. Obrazy na ścianie ociekają skandynawią. Od lewej wiszą kolejno:

I w rzędzie poniżej hołd Bathoremu:

Na tym tle odbijam się ja - mieszkający w Norwegii Polak, który przyjechał tu akurat 17 maja, czyli w rocznicę ustanowienia norweskiej konstytucji. W ręku mam polski, ludowy pajączek z bibuły i trzciny, a na koszulcę grafikę inspirowaną łowickimi wycinankami (tego niestety na zdjęciu nie widać).

 

Ze zdjęcia jestem zadowolony, ale jak sama z resztą Sylwia zaznaczyła - wszyscy uczestnicy projektu powinni się liczyć z komentarzami Trolli zaraz po opublikowaniu galerii. I tu muszę powiedzieć, że zostałem zaskoczony! Jasne, że śmierdzące ślady zostawiło kilka Trolli, ale zdecydowana większość komentarzy jest bardzo pozytywna! No cóż - może warto jednak czasem zaryzykować... ;)

I jeszcze link do galerii.

 

1 kommentar:

  1. Właśnie wpadłam na to, że tego obrazu nam brakuje http://www.pinakoteka.zascianek.pl/Matejko/Images/Grunwald.jpg

    SvarSlett